Percepčně motorická oslabení ve školní praxi
Máte doma školáka/školačku, kterému/které se ve škole příliš nedaří? Má potíže se psaním, zlobí ho/jí písmenka při čtení a čísla při počítání skáčou jedno přes druhé, a ne, a ne se správně seřadit? Byla vašemu dítěti diagnostikována specifická porucha učení, nebo ADD, ADHD? Metoda je vhodná i pro dospělé osoby s SPU, po mozkové příhodě, autonehodě, atd.
Autorkou projektu je Mgr. Pavla Bubeníčková.
Poslední obnovení akreditace bylo v roce 2010 pod názvem „Percepční a motorická oslabení ve školní praxi“ (MŠMT ČR – č.j. 32 809/2010-25-778).

Jak kurz probíhá
Na základě ucelené diagnostiky je zjištěn stupeň oslabení dílčích funkcí,
které zajišťují kvalitní vnímání a zpracování informací. Test je veden hravou formou a neškolním způsobem. Neklade důraz na výkon, dítě nestresuje. Konzultace probíhá 1x za 3-4 týdny a následně cvičíte doma každý den 8-10 min. Konzultace probíhá vždy s účastí rodiče.
Aby bylo cviční efektivní a bylo dobře zafixováno, je třeba cvičit každou oblast nejméně 3 měsíce.
Tento diagnostický a nápravný program vychází z nezralostí centrálního nervového systému. To znamená, že se nevytvořily správné dráhy, které umožňují správný příjem informací, jejich uložení, vybavení a automatické použití, když je potřebujeme.
Liší se od klasických reedukací v tom, že systém nápravy nestojí na principu čtení, psaní a počítání, ale na vytváření, rozvoji, posilování a propojení funkcí smyslových, kognitivních a motorických. Mozek dětí se specifickými poruchami učení někde na své cestě zráním a učením (prenatální, perinatální a postnatální příčiny) vytvořil chybná nebo příliš složitě fungující spojení. Informace, které mozek dostává, jsou zmatené, slabé a pomalé.
Tato terapeutická cvičení pomáhají vytvářet co nejefektivnější spojení mezi aktivovanými oblastmi mozku. Při každodenním nácviku dochází k posilování nejvýhodnější cesty k propojení nervových center a k postupnému vyhasínání staré, špatně fungující cesty. Pokud je cvičení správně prováděno, nově vytvořená nervová spojení zůstávají stabilní a nevyhasínají.
Forma cvičení zdánlivě s problémem nesouvisí, ale zadané činnosti jsou velmi přesně cílené, mají význam právě v aktuální situaci a řeší problém, který v tuto chvíli nejvíce trápí.
Snižuje se chybovost, dítě lépe rozumí předkládanému učivu, ke splnění úkolů již nepotřebuje tolik času, pracuje cíleně, samostatně a dokáže se na práci lépe soustředit.
Dítě zažívá úspěch, tím se zvyšuje jeho sebevědomí, a to pozitivně ovlivňuje jeho postavení v běžném životě, kolektivu třídy i vrstevníky.
S touto metodou jsem se seznámila v roce 2005 jako matka syna, kterému byla diagnostikována porucha učení. Se synem jsme prošli celým programem s úžasným výsledkem, kdy byl schopen úspěšně odmaturovat bez jakýchkoliv úlev.
- Nejsem vázána smlouvou se zdravotní pojišťovnou, uvedené služby jsou plně hrazeny klientem, a to v hotovosti po skončení sezení, nebo na účet.
- Objednání je po telefonické dohodě. Pokud vám telefon nezvednu, pracuji s klientem. Ozvu se vám zpět.
- Dohodnutý termín konzultace omlouvejte nejpozději den předem telefonicky nebo SMS zprávou.