Maxík

Máte doma předškoláka/předškolačku a máte obavy, jak mu to ve škole půjde?  Nevydrží chvilku v klidu, neposlouchá a nic ho nebaví?

Tak právě pro vás je tu Maxík.

Stimulační program pro předškoláky a děti s odloženou školní docházkou.

Cílem programu je změna podmínek, za kterých může dítě podávat lepší výkon.

Stimulační program pro předškoláky a děti s odloženou školní docházkou.

Akreditováno MŠMT ČR – č.j. 32 809/2010-25-778

Autorky kurzu:
Mgr. Pavla Bubeníčková
PaedDr. Zdeňka Janhubová

Jak kurz probíhá

Sejdeme se 1x týdně ke konzultaci a zacvičení nových úkolů a vy pak doma denně 10-15 minut s dětmi pracujete dle instrukcí. Konzultace trvá 45 minut. Vždy je nutná přítomnost rodiče. Cílem těchto stimulačních cvičení není redukce projevů, ale změna podmínek, za kterých může dítě podávat lepší výkon.

Kromě dětí jsou do tréninku zařazeni rodiče, kteří jsou vedeni k chápání problému dítěte a respektování jeho základních potřeb.

Program je vhodný také pro děti s potížemi v učení v 1. a 2. ročníku speciálních škol a v přípravném ročníku.

Je zdůrazněna potřeba pravidelného režimu, uvědomělého sezení dítěte, jasného a srozumitelného zadávání pokynů dospělým – rodičem-trenérem, zpětná vazba – jak dítě pokynům porozumělo, vytyčení a dodržování pravidel chování a důslednosti při kontrole plnění úkolů.

Během 15 lekcí se společně s dětmi budete věnovat činnostem, které jsou zaměřeny na:

I. Nácvik nových pohybových stereotypů – stabilní postoj – zvládnutí rovnováhy, správné sezení, správné a zdravé dýchání, úchop psacího náčiní – fix, pastelka, tužka, pero.

II. Rozvoj komunikačních dovedností – všeobecný rozvoj pojmového myšlení a řeči-správné výslovnosti a tvoření vět, porozumění obsahu slyšeného – co, kdy, kde, jak…má dítě udělat.

III. Rozvoj dílčí funkcí v těchto oblastech:

Oblast zraková:

  1. zrakové rozlišování
  2. zraková paměť
  3. vizuomotorika-proces příjmu, zpracování, uložení a znovu vybavení informací s možností jejich využití v procesu učení.

Oblast sluchová:

  1. rozvoj sluchového vnímání
  2. sluchové rozlišování
  3. sluchová paměť
  4. audiomotorika-příjem informací sluchovou cestou a jejich zpracování do kreslené, psané nebo verbální podoby.

Oblast prostorové orientace:

Jedná se o obecnou orientaci v okolí – v prostoru, ve kterém se dítě pohybuje. Dále v orientaci na vlastním těle, v opozici (např. v zrcadle), na ploše, kterou se učí systematicky využívat v práci s knihou a sešitem.

Oblast intermodality:

Intermodalita je schopnost přepínat mezi různými způsoby /mody/ smyslového vnímání.

Děti s tímto oslabením mají mimo jiné problémy s vytvářením spojení mezi zrakovými sluchovými a prostorovými podněty. Nerozumí slovním pokynům, potřebují názorné vedení v činnostech, podrobný návod na opakující se běžné denní činnosti. Dítě je nesamostatné, je schopno pracovat pouze s oporou a s vedením. Ve školní praxi to znamená, že je pro něj obtížné spojit mezi sebou různé oblasti vnímání (pochopit souvislost mezi různými grafickými podobami souhlásky „d“, tedy D, d a obě psací podoby tohoto písmena). Souvisí tedy se schopností naučit se číst a psát. Děti nechápou ani smysl, ani obsah školních zadání a úloh, např. slovních úloh v matematice a často se vyjadřují hlavně pomocí ukazovacích zájmen.

Oblast seriality:

V předškolním věku souvisí s řazením stále se opakujících běžných činností za sebou – např. při oblékání, denní hygieně… Potíže ve škole se projevují problémy se správným pořadím písmen ve slově, při psaní i při čtení, s pořadím slov ve větě nebo číslic v početním úkolu, dále s vynecháváním písmen, číslic či znamének/diakritických nebo u početních operací/. Výrazně zasahuje do chování dítěte – s obtížemi zvládá základní pravidla chování, vytváří si svoje vlastní, často nelogické a společensky nepřijatelné postupy.

IV. Grafomotorické dovednosti – správný úchop psacího náčiní, správné sezení, kvalitní pohyblivost všech kloubů, které jsou potřebné k nácviku psaní.

V. Koncentrace pozornosti-je zaměření, udržení a usměrnění pozornosti a soustředění se na zadaný úkol. Poruchy vznikají na neurologickém podkladě a projevují se jako impulsivita, překotnost, snadná odklonitelnost pozornosti, těkání od jedné myšlenky nebo zájmu k druhému.

Celý program je koncipován tak, aby byla rovnoměrně posilována složka motorická, grafomotorická a percepční.

Maxíkem provázím děti a jejich rodiče od roku 2009. Za téměř 15 let jsem úspěšně programem provedla více než 100 dětí.

  • Nejsem vázána smlouvou se zdravotní pojišťovnou, uvedené služby jsou plně hrazeny klientem, a to v hotovosti po skončení sezení, nebo na účet.
  • Objednání je po telefonické dohodě. Pokud vám telefon nezvednu, pracuji s klientem. Ozvu se vám zpět.
  • Dohodnutý termín konzultace omlouvejte nejpozději den předem telefonicky nebo SMS zprávou.