Logopedická prevence

Cílem logopedické prevence je podporovat přirozený vývoj řeči dětí, jejich řečové dovednosti, slouží také jako prevence vzniku vad řeči, případně napomáhá k odhalení poruchy či nesprávného řečového vývoje u dítěte. V žádném případě se tedy nejedná o nápravu hlásek, která spadá do kompetence odborníka – klinického logopeda. Logopedický preventista však může s logopedem aktivně spolupracovat.

Logopedická prevence

Jak lekce probíhá

Lekce trvá 60 minut. Nutná přítomnost rodiče.

Jako logopedický asistent se nevěnuji vyvozování hlásek, ale především podpoře komunikačních schopností, podpoře přirozeného vývoje řeči a vedení ucelených programů pro předškolní děti a děti mladšího školního věku k nápravě komunikačních problémů.

 

  • Dechová cvičení – práce s dechem-síla výdechového proudu a správný nádech.
  • Artikulační cvičení – rozcvičení mluvidel, zejména mimických svalů, jazyka, rtů a tváří zábavnou nápodobu a hrou.
  • Hry se slovy a hláskami-procvičování již vyvozených hlásek formou her, říkadel, písniček.
  • Percepční zralost-zrakové a sluchové vnímání,zraková a sluchová paměť, diferenciace, fonematická diferenciace, zraková a sluchová pozornost.
  • Rozvoj rytmického cítění – rytmizace, nápodoba rytmu.
  • Hrubá motorika-koordinovaný pohyb celého těla.
  • Jemná motorika-motorika prstů a artikulačních orgánů.
  • Pravolevá orientace

Jako předškolní pedagog jsem velmi výrazně vnímala problémy s komunikačními dovednostmi, a především s výslovností u dětí v MŠ. V roce 2014 jsem absolvovala kurz logopedické prevence, abych do denních programů mohla zařadit logopedické chvilky a cíleně více rozvíjela komunikační dovednosti u dětí. Jako předškolní pedagog mám již 32 let praxe. Pracovala jsem s dětmi s vývojovou dysfázií, s opožděným vývojem řeči, s dětmi s odlišným mateřským jazykem i s dětmi se sluchovým postižením.

  • Nejsem vázána smlouvou se zdravotní pojišťovnou, uvedené služby jsou plně hrazeny klientem, a to v hotovosti po skončení sezení, nebo na účet.
  • Objednání je po telefonické dohodě. Pokud vám telefon nezvednu, pracuji s klientem. Ozvu se vám zpět.
  • Dohodnutý termín konzultace omlouvejte nejpozději den předem telefonicky nebo SMS zprávou.