Logopedická prevence
Cílem logopedické prevence je podporovat přirozený vývoj řeči dětí, jejich řečové dovednosti, slouží také jako prevence vzniku vad řeči, případně napomáhá k odhalení poruchy či nesprávného řečového vývoje u dítěte. V žádném případě se tedy nejedná o nápravu hlásek, která spadá do kompetence odborníka – klinického logopeda. Logopedický preventista však může s logopedem aktivně spolupracovat.

Jak lekce probíhá
Lekce trvá 60 minut. Nutná přítomnost rodiče.
Jako logopedický asistent se nevěnuji vyvozování hlásek, ale především podpoře komunikačních schopností, podpoře přirozeného vývoje řeči a vedení ucelených programů pro předškolní děti a děti mladšího školního věku k nápravě komunikačních problémů.
- Dechová cvičení – práce s dechem-síla výdechového proudu a správný nádech.
- Artikulační cvičení – rozcvičení mluvidel, zejména mimických svalů, jazyka, rtů a tváří zábavnou nápodobu a hrou.
- Hry se slovy a hláskami-procvičování již vyvozených hlásek formou her, říkadel, písniček.
- Percepční zralost-zrakové a sluchové vnímání,zraková a sluchová paměť, diferenciace, fonematická diferenciace, zraková a sluchová pozornost.
- Rozvoj rytmického cítění – rytmizace, nápodoba rytmu.
- Hrubá motorika-koordinovaný pohyb celého těla.
- Jemná motorika-motorika prstů a artikulačních orgánů.
- Pravolevá orientace
Jako předškolní pedagog jsem velmi výrazně vnímala problémy s komunikačními dovednostmi, a především s výslovností u dětí v MŠ. V roce 2014 jsem absolvovala kurz logopedické prevence, abych do denních programů mohla zařadit logopedické chvilky a cíleně více rozvíjela komunikační dovednosti u dětí. Jako předškolní pedagog mám již 32 let praxe. Pracovala jsem s dětmi s vývojovou dysfázií, s opožděným vývojem řeči, s dětmi s odlišným mateřským jazykem i s dětmi se sluchovým postižením.
- Nejsem vázána smlouvou se zdravotní pojišťovnou, uvedené služby jsou plně hrazeny klientem, a to v hotovosti po skončení sezení, nebo na účet.
- Objednání je po telefonické dohodě. Pokud vám telefon nezvednu, pracuji s klientem. Ozvu se vám zpět.
- Dohodnutý termín konzultace omlouvejte nejpozději den předem telefonicky nebo SMS zprávou.