Metoda Feuersteinova instrumentálního obohacování-FIE / Metoda instrumentálního uvědomování-MIU

NECHTE MĚ CHVILKU… JÁ SI TO ROZMYSLÍM.

Plánovat si práci, důkladně si rozmyslet, než se do něčeho pustím, nastavit si strategie – to jsou dovednosti, které dokážou usnadnit život dětem i dospělým.

Dokáže vaše dítě vyčíst ze zadání informace, umí definovat problém a nastavit cestu k řešení? Dokáže o svém přemýšlení vhodně a přesně mluvit a dokáže ovládnout svou zbrklost a impulzivitu?

Potřebujete se naučit pracovat efektivněji? Naučit se vytvářet si strategie? Místo problému vidět výzvu?

Přijďte na FIE.

Metoda pro děti i dospělé.

Mezinárodně rozšířená metoda, která přináší vynikající výsledky ve zvyšování kritického myšlení a rozvíjení schopnosti učit se u dětí i dospělých.

Basic – soubor instrumentů pro děti ve věku 5-10 let.
Akreditace MSMT – 10714/2016-1-224
FIE 1 – soubor instrumentů od 10-99 let.
Akreditace MSMT – 1230/2016-2-15

fie

Jak lekce probíhá

Lekce trvá 60 min. Dítě pracuje samostatně bez rodiče. Scházíme se 1 – 2x týdně (dle domluvy).  Možnost práce i ve skupince 2-4 dětí, či dospělých.

Prof. Reuven Feuerstein.PhD, vycházel z názoru, že lidské schopnosti a lidská inteligence se může během života vyvíjet.

Obsahuje ucelený systém pracovních listů (instrumentů), které rozvinou řešitelovy kognitivní funkce, jeho schopnost projít učením v souvislostech a dají mu jistotu, že zvládne problémy, se kterými se setkává. Přináší umění vytvořit si strategii řešení úkolu, upevňuje sebedůvěru, odstraňuje z naší práce impulzivitu a strach z chyby, rozvíjí vyjadřování a respektování jiného názoru a pomůže nám lépe se orientovat ve vlastním životě.

V konkrétních cvičeních na stránkách instrumentů vidíme své přístupy, strategie, postupy, řešení, máme prostor je modelovat, změnit nebo u nich zůstat a přenést je do nejrůznějších oblastí svého života (přemosťování). I když se zdá, že by nehodnocení mohlo snížit naši pozornost či angažovanost (nikdo nebude hodnotit, co vytvoříme), opak je pravdou. Rozpouští se obavy, neklid, stres, roste vnitřní motivace a tím i naše výkonnost.

Vzrůstá tak sebe-uvědomění, uvědomění sebe. A tento vzorec dokážou pak studenti implementovat do situací mimo lekce instrumentálního uvědomování. Nakonec i tam, kde hodnoceni jsou.

    Program jsem absolvovala v roce 2017–2019. Touto metodou jsem provedla několik desítek dětí a dospělých. Principy této metody jsem využívala ve své práci i jako předškolní pedagog.
    • Nejsem vázána smlouvou se zdravotní pojišťovnou, uvedené služby jsou plně hrazeny klientem, a to v hotovosti po skončení sezení, nebo na účet.
    • Objednání je po telefonické dohodě. Pokud vám telefon nezvednu, pracuji s klientem. Ozvu se vám zpět.
    • Dohodnutý termín konzultace omlouvejte nejpozději den předem telefonicky nebo SMS zprávou.